Wanneer kan ik het best mijn zelfgekweekte tomaten van de struik afhalen? Als ze nog groen zijn of moeten ze al gekleurd zijn?

De één zegt dat ik ze er al af moet halen als ze nog groen zijn, de ander zegt weer dat ze een beetje oranje/rood moeten zijn en de volgende zegt weer wat anders. Ben benieuwd wat voor reacties ik hier op de site krijg. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ik laat ze aan de plant rijpen: dan hebben ze de meeste voedingsstoffen en worden ze het smakelijkst.
Tuinders plukken ze als ze net beginnen te kleuren omdat ze dan minder kwetsbaar zijn en beter tegen het sorteren en vervoeren naar de winkel bestand.
Als je ze heel rijp van de plant plukt blijven ze niet zo heel lang goed.
Rijp Plukken Dus (dat is lekkerder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik pluk ze altijd als ze net rood aan het worden zijn en leg ze dan op de vensterbank in de zon {wel binnen} tot ze mooi rood gekleurd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer ze oranje gewoorden zijn,dan efar plukken en ff een paar daagjes wachten: dan zijn ze rood geworden en het sappigst en rijp.