Het is een Tricyrtis hirta (Armelui's Orchidee, Paddelelie.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zou het een paddelelie kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep dat is hem, ik kon er effe niet op komen.
Ik vind hem erg mooi, omdat ie wat van een orchidee weg heeft, maar wel gewoon hier in nederland in de tuin kan staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is erg leuk inderdaad, vooral ook door de stipjes.
Amadea
12 jaar geleden
Grappig om te lezen dat ie dan ook wel de armelui's orchidee genoemd wordt!
deze plant heet Trictyris. ik weet niet welke precies want de Trictyris familie bestaat uit 9 soorten. zoek maar op google naar ¨bloemen paarse spikkels¨ of typ ¨trictyris wiki¨ en je zal meer informatie vinden over deze plant;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op een fraaie clematis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nog meer op de genoemde orchidee :)