Is dit een kleine houtkever of een broodkever?Stel vast aan de hand van de gemaakte foto's.

De verschillen zijn heel klein. Ik heb zowel hout als eten in mijn kelder. Heb de foto al geopend in meerdere programma's. Het verschil ?? Ben bang dat het wel eens de houtkever kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een houtkever is, zou je gaatjes moeten zien in het hout dat je in de kelder hebt liggen.

Het beste antwoord

Ik denk dat het een broodkever is.

De larven van de broodkever boren zich door de voedingsmiddelen een weg naar buiten en laten ronde gaatjes achter. Het voedsel van de larven bestaat uit allerlei harde, droge zetmeelhoudende producten (bijv. macaroni, bouillonblokjes, honden- en kattenbrokjes). De kevers boren zich door verpakkingen heen (plastic, papier en zelfs folie). In meelachtige producten treft men de cocons van de broodkeverlarven vaak aan tegen de wanden en op de bodem van de verpakking.

De gewone houtwormkever, ook wel de "boekworm" genoemd richt enorme schade aan. Je kan een foto zien van een schadebeeld in hout veroorzaakt door boren in hout door de houtwormkever. De kevers leven alleen in kurkdroog hout (zoals kunstvoorwerpen uit loof- of naaldhout).

Toegevoegd na 8 minuten:
Afbeelding van een broodkever:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is uiteindelijk een broodkever, is uit eet resten voor konijnen gekomen na uuuuuuren zoeken.

Andere antwoorden (2)

dacht eerst dat het een pissebed was in je andere vraag maar het is voor 99% een hout kever
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet te determineren aan de hand van deze foto, dus ga op zoek: waar is de vraatschade? In eten? Dan de roodkever. In hout? Dan de houtkever. En neem dan de juiste maatregelen.

Toegevoegd na 32 seconden:
Broodkever dus, niet de roodkever ;-)