Hoe heet dit fruit?

Een tijdje geleden hebben ze het op school over fruit gehad.
En daar was een vrucht die me wel interesseerde alleen ik weet de naam niet meer.

Ik weet allleen:
Het is fruit.
Je kunt de vrucht alleen eten als hij rijp is, is hij dat niet dan is ie giftig.

Maar hoe heet dit fruit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Dit geldt voor heel veel vruchten, dus je vraag is wat te algemeen. Tomaten zijn schadelijk als ze niet rijp zijn.
In Haïti zijn na de aardbeving overleden doordat ze van de honger onrijpe ackee gingen eten - rijp (dan springt de vrucht open) prima eetbaar, onrijp erg giftig.
Hij is ook bekend als veroorzaker van het 'Jamaican sickness syndrome'- bij een lage dosis word je 'alleen maar' ongelooflijk misselijk.

Een andere erg opvallende vrucht: de doerian. Ook wel stinkvrucht genaamd, omdat ie een gas afscheidt dat naar rotte eieren stinkt (zwavelwaterstof).
Daarom op veel plekken in het herkomstgebied (Zuidoost Azië) verboden in het openbaar vervoer en ziekenhuizen en dergelijke, zie bijgaande foto (van het log: http://helenngu.blogspot.com/2009/03/most-disguisting-food.html )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bedoel je de vlierbes?
onrijp is die giftig, maar rijp kan je 'm prima verwerken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Was het misschien de Lampionplant.
De vrucht presenteert zich in de vorm van een kleine, fel-oranje bes, verborgen in een delicaat, vliezig omhulsel dat op een Chinees lantaarntje lijkt. Het besje is zeer rijk aan vitamine C en bètacaroteen.

Let op, deze vrucht kan giftig zijn als ze niet rijp is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook niet de lampion plant.
Het is echt fruit.
Maar bedankt dat je mee denkt!