Dat is een Datura of Brugsmania, die ruiken 's avonds heerlijk ik heb ze zelf ook op mijn terras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Moolkeesje!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Brugmansia dus, ofwel Engelentrompet. Jij was toch de eerste, dus toch maar Beste Antwoord. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Het is in ieder geval een plant uit het geslacht Datura. Zeer giftig, ook familie van Nachtschade. Ik zal nog eventjes verder zoeken om de soortnaam te vinden :)

Toegevoegd na 5 minuten:
Sterker nog, het is een brugmansia! De datura soorten lijken er wel op, maar bij de brugmansia blijven de bloemen hangen, en bij datura niet. De brugmansia hoort ook thuis in de nachtschade familie, dus hartstikke giftig!

In het nederlands wordt het de Engelentrompet genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tomaten, aardappels, augurken, pompoenen, komkommers, paprika en aubergines, zijn ook fam. van de nachtschade, dus niet alles is hartstikke giftig :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle delen van brugmansia zijn giftig. Bij de aardappel is de plant ook giftig, maar de knollen niet. Bij augurken, paprika, aubergine en tomaat zijn alleen de planten zelf giftig, de vruchten niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Pinky!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is groot zeg!
dit is een brugmansia, omdat de bloemkelken hangen.
bij staande bloemen heb je met een datura te maken.
deze twee soorten zijn nauw verwant.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Het is een Engelentrompet, Brugmansia. Die wordt vaak verward met een Datura oftewel Doornappel. Deze laatste heeft echter rechtopstaande bloemen. De bloemen van de Engelentrompet hangen.

Toegevoegd na 20 minuten:
En het antwoord op de vervolgvraag is dat álle delen van de Brugmansia zeer giftig zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk!
+
Dit is de Brugmansia gold, oftewel een Trompetplant (op stam).