Dit lijkt een mooie dag om pruimen te snoeien, maar hoe doe je dat nou precies. Als ik het ergens lees denk ik: o ja, maar als ik ervoor sta...!?

Als ik het ergens lees denk ik: o ja, maar als ik ervoor sta..

Kruisende, afgebroken scheuten en wilde uit de onderstam weghalen, ok.

De rest inkorten maar hoe dan. Biv op 2 ogen na de vorige snoeibeurt? Net als bij druif. maar krijg je dan niet dat op dat punt er per snoei 2! nieuwe takken intstaan?
Sommige takken ga ik uitbuigen, op horizontale takken komen meer vruchtknoppen denk ik dan. Maar geldt dat ook voor pruimen. Kortom: hoe snoei je een pruim? (ik heb er 3...)

Toegevoegd na 9 minuten:
dit helpt al een hoop, ik ga er maar mee beginnen:
http://www.houtwal.be/vakartikels/groeiregeling/zomersnoei.htm

Toegevoegd na 9 minuten:
dit helpt al een hoop, ik ga er maar mee beginnen:
http://www.houtwal.be/vakartikels/groeiregeling/zomersnoei.htm

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Snoei alle dode of lelijke takjes weg.
Alle takken die naar binnen toe groeien, of elkaar kruizen
is de pruim te hoog naar je zin, knip dan een gedeelte van de koppen er uit. ( lager maken)
Kijk nu naar de vorm, takken die nu nog uitsteken halveren.
Hierna zal je een keurig gesnoeide pruimenboom moeten hebben.
Beste tijd om te snoeien, nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door de regen niet verder mee gegaan, maar ik durf t nu wel aan, bedankt!