Wat is een normale breedte voor een oprit?

De stratenmakers komen morgen en heb een oprit van 9mtr die eindigt in een carport van 340 breed. De architect heeft een oprit van 2.50 mtr besteld.Mijn auto is 1.81mtr breed. Dan natuurlijk de spiegels Weet iemand wat een gemiddelde breedte is voor een oprit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
42.2K

Het beste antwoord

Volgens onderstaande link bedraagt de breedte minimaal 3 meter van een oprit. Zoals je zegt, auto is 1.80, portier open is al gauw bij elkaar min. 2.60m, dus 3 lijkt inderdaad goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een normale breedte voor een oprit is 3 tot 4 meter.

Want je moet je deuren wijd open kunnen doen.
Er moeten boodschappen tassen en koffers de bank op gesjouwd kunnen worden,
er moet een hele dikke oom mee kunnen rijden naar het ziekenhuis,
de kinderwagen moet er nog bij in,
er moet iemand met een rollator tot vlak bij de instap kunnen komen,
de kano moet op het dak en dat wil je vanaf de zijkant doen,
je wilt een caravan erachter en moet daardoor extra brede spiegels hebben,
en je volgende auto kan wel een Hummer zijn. Die is van zichzelf al meer dan 2 meter breed.

Je architect is dus wel wat te zuinig geweest.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor het mooie van het ontwerp zou ik dan toch minstens de breedte van je carport aan hebben gehouden.