Is dit een kikker of een pad?

Hij maakt er de laatste dagen een sport van bijna onder mijn voeten te komen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was eens in Hongarije, waarbij er 1000-en lijkjes over de weg lagen en het hele dorp vol zat met kikkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he, lekker beeld zo voor het slapen gaan...

Het beste antwoord

Verschil tussen pad en kikker:
Padden hebben over het algemeen:
•een droge wrattige huid
•een lompe lichaamsbouw
•korte achterpoten waarmee ze hoofdzakelijk lopen in plaats van springen
•leggen hun eieren in lange rijen

Kikkers hebben over het algemeen
•een gladde vochtige huid
•een slanke lichaamsbouw
•lange achterpoten met zwemvliezen waarmee ze goed kunnen springen en snel kunnen zwemmen
•leggen hun eieren in een groep

Dit is dus een kikker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een kikker

Toegevoegd na 57 seconden:
Dat zie je o.a. aan de puntige snuit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK. Bedankt. Vraag me af wat hij in mijn tuin doet. Geen vijvers in de achtertuinen en wel een grote vijver op ca. 600 meter van mn huis maar ik denk toch niet dattie elke avond even de (drukke) weg oversteekt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bezig baasje dus. Misschien kan je hem merken om te kijken of het dezelfde is. Mijn oom deed dat ook met slakken (nummertje op het huisje is echter wel wat makkelijker) ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kikker vertoeft niet alleen in de directe omgeving van sloten. Ze trekken er nog wel 's op uit. En in steeds meer tuinen is een vijver te vinden. Heb jij er geeneen, dan wellicht de buren.
Het lijkt mij de groene kikker (wetenschappelijke naam: Rana esculenta). De pad (Wetenschappelijke naam: Bufo Bufo) ziet er toch anders uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kikker, maar als hij onder je voeten komt is hij plat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een groene kikker. Vooral s'avonds moet je opletten dat je niet op hem trapt. Heb erzelf ook regelmatig last van.