Als je een populieren boom plant in de tropen, laat hij dan in de herfst toch bladeren vallen?

In de tropen is het eeuwig zomer dus hoe reageert een loofboom uit de gematigede breedten daarop?

Toegevoegd na 28 minuten:
sommige tropische planten overleven hier , maar kan het dus ook omgekeerd.Wat gaat een kastanjeboom doen in de tropen?

Toegevoegd na 22 uur:
is het eigenlijk wel eeens geprobeerd trouwens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Antwoorden (3)

Loofbomen in de tropen kunnen afhankelijk van de soort hun blad behouden of verliezen. Bladverliezende soorten laten hun blad in de droge tijd vallen en passen daarmee hun waterbehoefte aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
loofbomen laten hun blad gewoonlijk vallen in de koude periode om de winter te overleven

In de tropen is er een droge periode in die tijd zullen loof bomen dan hun blad verliezen, dus de populier past zich aan aan de omstandigheden en verliest blad in de droge tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot aantal eigenschappen zit genetisch in de boom zelf.
Dus ook het bladverlies in de herfst, ongacht waar de boom ook staat, ook al is dit in de tropen.
Wel is het zo dat de boom in de tropen langer zijn blad zal vast houden en eerder in het voorjaar zal gaan uitlopen.
In ons land is de boom bijna 6 maanden zonder blad, in de tropen zal dat rond de drie maanden zijn.
Nog veel gekker is het als we deze bomen zouden gaan planten in een land aan de andere kant van de evenaar, wat als het hier dan herfst is , begint daar het voorjaar, dan is de winter er tussen uit, maar de boom past zich ook nu wel aan.
Planten we een boom van hier (kastanje) in de tropen , dan is het maar de vraag of hij daar wel kan groeien.
Hij hoort niet thuis in dat ecosysteem, allerlei ziekten insecten of dieren , kunnen er voor zorgen dat de boom dood gaat of opgevreten wordt, maar hij zou het ook goed kunnen doen.
Heel veel bomen reargeren op de daglichtlengte, dat bepaalt wanner de boom uitloopt, wanneer de boom gaat bloeien en wanneer de boom zijn blad verliest,
Als de daglichtlengte in de tropen erg veel anders is, dan kan dat invloed hebben op de groei van de boom.