Hoe krijg ik klaverbegroeiing weg uit mijn gras, zonder het gras te beschadigen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ga nooit spuiten met een of ander groeimiddel!
Dat kan heel verkeerd aflopen.
Komt bij, dat je dan aan de oorzaak van het krijgen van de klaver niets gedaan hebt.
Klaver in het gazon is een teken van te weinig voeding.
Dus iedere maand mesten en twee keer per week maaien, afgemaaid gras laten leggen en je ziet niets meer van je klaver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarmee kun je het gras het beste mesten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met iedere goede organische of kunstmest, voor gazon.
dat zijn er tientallen, informeer even op een tuincentrum.

Andere antwoorden (2)

Niet, je beschadigt het gras altijd wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spuiten, ik heb daar ook last van. maar heb een middeltje van DCM daarvoor gekregen en nou gaat al het onkruid dood klaver, paardenbloem etc. en het gras blijft heel.

maar klaver is een teken dat je gazon te weinig voeding krijgt dus als ik jou was zou ik ook bemesten