Waarom beginnen zoveel zinnen bij Groenrijk met "Ja, "?

Voorbeelden:
Ja, gebruik bij het oppotten van je perkplanten altijd GroenRijk terras- en kuipplantengrond.
Ja, door regelmatig de uitgebloeide bloemen te verwijderen bevorder je een rijke bloei.
Ja, van een terraspot met kleurige zomerbloeiers heb je maandenlang plezier!
Ja, een hangpot vol zomerbloemen lijkt eindeloos door te bloeien!
Ja, de grootbloemige viool is een uitbundig bloeiende en kleurrijke plant.
Ja, de camelia bloeit vroeg in het voorjaar met roosachtige bloemen.

De folders staan altijd vol met dit soort zinnen. Ook in het tuincentrum zelf:
Ja, wij staat graag in de schaduw.
Ja, wij hebben veel water nodig.

bamibal
12 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat irritant is dat!

Het beste antwoord

Ik kan alleen maar gissen naar de redenen. Ja, hier kom ik op uit:
1) Ja, ... klinkt erg positief.
2) Als iets zeer stellig wordt beweerd dan klinkt het meteen ook heel geloofwaardig
3) Dit klinkt als een antwoord op een vraag die je jezelf afvroeg (maar nooit durfde te vragen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verloedering van de taal. Omdat mensen hun eigen taal geen meester zijn, vallen ze terug in bekende patronen welke volgens hun passen. En dan krijg je dus een zinnetje wat een keer een interessante wending is (Doen alsof je een vraag beantwoordt) meerdere keren terug. Behoorlijk hinderlijk als het je een keer opgevallen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad niet fraai. Is m.i. een vorm van reclametaal, van beinvloeding door op een niet gestelde vraag al een antwoord te geven.
Dit soort reclame is geen voorlichting maar een vorm van indoctrinatie.
Mensen kunnen hierdoor worden ingepakt.
Opdringerige, indringende reclame stoot af.
Ik probeer me daarvan te distantiëren en het niet toe te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zit daar één personen alle vragen te beantwoorden, die zich het woordje JA zo eigen heeft gemaakt, dat ie van mening is, dat alle antwoorden met ja moeten beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het deze beantwoorder van vragen eens. Ik denk dat je het volgende antwoord krijgt:
Ja, dat is mij niet bekend en Ja ik zou ook niet weten hoe het komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zelf dat dit gewoon hun manier van reclame maken is! Zodat je weet dat als je die zin ergens tegen komt dat je dan zegt "Oh! Dat komt bij Groenrijk vandaan!". Zoiets noem je een slogan. In dit geval een nogal aparte slogan.

In elk geval hoef je nu niet meer aan een werknemer daar te vragen wat het product in kwestie nodig heeft en of waar het voor is :)

bron = ter verduidelijk dat veel bedrijven een slogan hebben.