hoe kweek je een stek van de flame-tree op? ik heb een stekje gekocht bij een tuincentrum op Tenerife, maar hoe kan ik hem het beste laten groeien?

het staat nu in een ruime pot in potgrond op de vensterbank niet in de zon maar wel aan het raam, zuidkant.
Nu staat het er al 3-4 weken, af en toe valt er een blaadje af maar ziet er nog goed uit.....hoeveel water moet hij hebben? mest? wie weet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echt antwoord heb ik niet kunnen vinden ,maar hier vindt je wel veel info over hoe en wat je moet doen met je flame tree http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=12&tid=28124&hl=strelitzia_

Het beste antwoord

Er bestaan 11 soorten bomen die de naam flame tree hebben, in allelei verschillende landen.
Bomen op Tenerife hebben heel intens zonlicht.
Op de vensterbank is dat wel 5x minder licht, dus of dit lukt is maar de vraag.
Grond nooit laten uitdrogen, mest alleen in de groeitijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet echt het astwoord wat ik wilde maar vooruit maar, ik hoop dat het stekje overleeft.

Andere antwoorden (1)

Ik vrees dat het al te laat is. Normaal gesproken stek je planten in een stekbak/kiembak, omdat daarin de lucht- en grondvochtigheid het best constant blijven.
Zachte stekje stop je eerst even in wat groeimiddel, en steek je daarna in de vochtige stek(pot)grond, bij houtige stek maak je eerst onder aan de stek een wondje, door de onderst cm. schors te verwijderen, en daarna met wat groeimiddel in de stekgrond. Houd de stekbak zo veel mogelijk dicht, zo dat de grond niet uitdroogt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft een stekje gekocht op een tuincentrum, dus zal er wortel aan zitten.