Onkruid en gras tussen de stenen hoe makkelijk verwijder ik dat?

Mooie plaats,maar o wat een gras en onkruid komt er door,het is gelegd alszijnde makkelijk onderhoud,dus niet ik heb veel meer werk dan toen ik een droomtuin had.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Het beste antwoord

Onkruid, bijvoorbeeld tussen de tegels, gaat gemakkelijk weg door er pure azijn op te sproeien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een tip, onkruid tussen de tegels: Strooi er flink wat zout op als u weet dat het gaat regenen en het onkruid verbrandt hierdoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want?

Andere antwoorden (4)

Een gasfles en een spuitmond kopen en het onkruid wegbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de min niet??
Ideaal zo,n apparaat!!! Geeen gif, alleen stank ;-)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de min ook niet. Ik werk ook met zo'n ding en het gaat uitstedend. Als je een paar keer alles weggebrand hebt, komt het meestal niet eens meer terug. + van mij.
Daar kan je roundup voor gebruiken, werkt perfect. Zeg niet dat het nooit meer terug komt, maar je bent er een tijdje vanaf.
Een tuin die gemakkelijk is in onderhoud, wil niet zeggen dat je er nooit iets aan moet doen. Maar ik kan me voorstellen dat dit soort dingen irritant zijn. Nogmaals roundup werkt prima. (boerenbond bv)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onkruidgif Roundup is schadelijk voor mens en milieu. http://www.greenpeace.nl/Nieuws_2011/Onkruidgif-Roundup-schadelijk-voor-mens-en-milieu-/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het ook met een tandenstoker van verantwoord hout uitkrabben, maar dat duurt wat lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet, met azijn gaat onkruid ook weg, maar dan wel op een milieuvriendelijke manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt niet goed, dat heb ik ook ooit geprobeerd. Waarom zouden ze anders andere middelen uitvinden als het met azijn makkelijk gaat.
Ik ben me er trouwens wel bewust van dat het niet goed is voor het milieu, en zal dat ook niet zomaar gebruiken als ik een sprietje zie. Maar in sommige gevallen is het af en toe prettig om het wat harder aan te pakken.
koop een gifspuit bij de action voor 5,95 en vul die met azijn( goedkoop bij aldi of lidl) of schoonmaakazijn, het onkruid besproeien met zonnig weer en het brandt zo weg dan kun je het wegvegen, werkt super goed!
Niet behandelen als er regen verwacht wordt

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.frytex.nl/tips/onkruid.php

Op deze site staan allerlei behandelmethoden!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet even doorscrollen tot ; Onkruid op onbeteelde terreinen.
amc