Wie weet welke plant dit is?

Zomaar aan komen waaien en ieder jaar komt hij weer terug.Het is net onkruid en als hij min of meer uit gegroeid is komen er een soort Pfysales aan. Hij heeft zwarte stengels.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Dit is de Nicandra physalodes , oftewel Zegekruid. Deze plant behoort tot de nachtschadefamilie.
Hij staat in de Flora van HH&T* als zeldzaam te boek.

*Heimans, Heinsius en Thijsse's geïllustreerde flora van Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb hem zelf in de tuin staan en denk dat het een eenjarige physalis is,maar er zijn nogal wat soorten in, als ik hem gevonden heb hoor je het nog, hij moet ook een Nederlandse naam hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het veel lijken op springbalsemien, de stengels in elk geval. En van de bloempjes heb je misschien wel varianten, dat weet ik niet.

Ik google me suf, maar kan er geen goed plaatje van vinden. Als je springbalsemien eenmaal in je tuin hebt, hoef je niet bang te zijn dat je die ooit nog kwijtraakt...