Waarom word de skyrocket altijd bruin?

Waarom word de skyrocket altijd bruin? Wij hebben in de loop van jaren verschillende coniferen gehad (skyrocket)maar hij word altijd bruin. Hoe kan dat nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

De Juniperus virginiana "skyrocket" is een conifeer die het liefst op droge, zure, schrale zandgrond groeit.
Katers willen hem graag besproeien en spint zit er ook graag in, daar krijg je last van als deze conifeer het niet naar zijn zin heeft.
Ik zou de Juniperus virginiana columnaris glauca, proberen, dat is ook een zuilvorm en een stuk sterker.
Plant hem zeer ruim in de potgrond, dan weet je zeker dat het niet aan de grond kan liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super, hier hebben we iets aan!! We gaan op zoek naar de Juniperus virginiana columnaris glauca en die krijgt een mooi plaatsje in onze tuin. Dank, ook namens mijn ouders!!

Andere antwoorden (1)

Je bedoeld hier de Juniperus scopulorum "Skyrocket" kan bruin worden en vooral in de top. Het kan hier om een schimmelaantasting gaan. De aantastng zou je kunnen spuiten met een product tegen naaldverbruining bij coniferen te verkrijgen bij het tuincentrum.