Ik wil graszoden gaan planten in mijn tuin op geel zand. Hoe hoog moet de laag aarde onder de graszoden zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Antwoorden (1)

In principe is het soort aarde onder het gras niet een zo belangrijk, dus zou het ook goed moeten gaan op geel zand.
Het belangrijkste zijn de meststoffen en voldoende water.
Heel lang geleden heb ik op een graszoden kwekerij gewerkt in Huizen en daar was zeer slechte, arme zandgrond.
dat ging prima!
Op slechte grond krijg je een sterk wortelgestel, omdat het grasplantje flink moet gaan zoeken naar water en voeding.
Wel zou ik flink wat zakken compost over en vooral door de grond werken.