Ik heb zelf bloemkool in de tuin staan en nu begint deze qua kleur van wit naar paarsachtig te gaan. Hoe komt dit en is deze bloemkool nog eetbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
10.8K

Antwoorden (7)

Dan is je bloemkool helaas aan het doorschieten en niet meet te consumeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedoelde natuurlijk niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bloemkool moet goed afgedekt worden tegen het licht, dus de bladeren over de kool vouwen. Als dat niet gebeurt verkleurt hij. Geen idee hoe het dan met de smaak zit
12 jaar geleden
Misschien is dat normaal voor jouw bloemkool. Er bestaat n.l. paarse bloemkool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had de bloemkool moeten afdekken met de bladeren dan komt er geen licht bij en dan blijft de kool wit! Ik denk dat de kool best eetbaar nog is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bloemkool is er,met een knipoog, in vele varianten,die kun je allemaal eten.
veel eetgenot .
Plaatje bij antwoord
Bronnen:
12 jaar geleden
Zodra zich een kooltje gaat vormen moet je de bladeren knakken er eroverheen vouwen, dan blijft je bloemkool stralend wit en goed to consumeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bloemkool is nog eetbaar en anders snij het maar in de soep. In het vervolg moet je de bloemkool in de plant zelf afdekken met de bladeren die er omheen groeien net zolang tot de bloemkool groot genoeg is en dan kun je hem oogsten.