ik heb een Hydro plant: Osmoxylon lineare en hij krijgt allemaal bruine punten. Hoe kan dat? Verzorg hem op de juiste manier

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij geef je zelf al het antwoord...

Het beste antwoord

Voor bijna alle kamerplanten is de luchtvochtigheid veel te laag, de plant probeert zich hieraan aan te passen door kleiner blad te maken en doet dat door de bladpunten te laten dood gaan.
Vaak ook zie je het blad ook oprollen, of het blad wordt hol.
Ook hierdoor is er minder verdamping.
Dus jouw bruine bladpunten is het aanpassen van de plant aan de te droge lucht.
Voor je zelf is droge lucht ook erg ongezond.
Ik zou maar een meter kopen om te kijken hoe erg het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat is verzorgen op de juiste manier? Op tijd water en voeding. Hoe hoog is de plant, hoe ruim staat hij? zowel in de pot als in de ruimte. En gebruik je Hydrocultuur korrels of staat hij in de grond. Binnen of buiten (kan n.l. ook bij deze plant) Als hij te dicht bij objecten staat en de plantpunten raken bijv. een muur of zo dan krijg je dit als snel. Ook als er iemand langs loopt kan dit gebeuren. Over het algemeen moet er voldoende licht en ruimte rondom zijn. Mooie plant trouwens. Ga anders eens met de bloemist praten die de plant geleverd heeft.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een speciaal bedrijf in Hydro planten heeft hem erin gezet. Hij krijgt het juiste water en voeding op hydro korrels. Staat binnen, niet tegen de muur. Niemand loopt ertegen aan. Volgens de hydro meneer zou het vochtgehalte in huis niet goed zijn.