Heb een boerenkoolplant in het zaad laten schieten, kan ik die zaadjes nu nog zaaien? Het was een laat ras.

De zaadlobben zijn nu donker geel, uigedroogt, het zaad is bijna zwart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Normaal gesproken moet je het zaad net zo lang laten rijpen totdat de zaad lobben bruin en droog zijn geworden.
pas dan wordt het zaad gewonnen, echter er zit zoveel zaad in, dat je wel wat kunt proberen.
Het is al wat aan de late kant, maar de plantjes kunnen nog wel een poosje doorgroeien voordat het echt herfst is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga het proberen, dank u.

Andere antwoorden (3)

Het is aan de late kant. Maar het kan nog wel. Je loopt het risico dat de planten ietwat klein blijven, maar dat is alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het altijd proberen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen grote kans dat er geen goede boerenkool uit groeit.
Het is verboden om groente zaad te laten schieten.
Wegens verbastering van soorten.
Een goed pakje zaad kost maar een paar euro.
En je kan er verschillende jaren uit zaaien