Passiebloem: één bloem per keer

Het lijkt erop dat bij mijn passiebloemflora er maar één bloem tegelijk bloeit. Als er één een dag of twee bloeit, gaat ie dicht als de volgende gaat bloeien. De vorige sluit en valt er even later uit. Gebeurt dit vaker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.5K

Het beste antwoord

Misschien heeft het met de zon te maken?
Als de zon op een bloem schijnt gaat ie open en als er schaduw is gat ie dicht. Probeer ook meer water?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn buiten passiflora kroop tegen de hele garage op. Prachtig! Tientallen bloemen tegelijk.

Binnen een kleiner formaat gehad. Maar wel per keer meerdere bloemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dank dat je passiflora floribunda nog wat aan de kleine kant is ,zo als de naam het al zegt bloeit deze plant erg uitbundig ,dus met vele bloemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de zelfde als op je foto
En bij mij bloeien meerdere tegelijk
Maar ook op volgorde
Een rij is uitgebloeid en dan begint de volgende rij of gedeelte weer
Tis een prachtige bloem