Welk plantje is dit, met handvormige blaadjes?

Ook deze komt naat boven, lijkt wel een tomaat, maar dat kan niet voor zover ik weet.

Toegevoegd na 4 uur:
Ook deze is spontaan ontstaan. Ik zou het overigens wel vreemd vinden als het een tomaat zou zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Aardappelplant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt in elk geval op iets van de nachtschades.
Dit is inderdaad wel een tomaat.

Toegevoegd na 8 uur:
Als je een compost bak hebt en de compost uitstrooit kan het zo zijn dat niet alle zaden dood zijn gegaan. Maar ook een hartje uit de tomaat waar zaden aan zitten, dan kan er op die plek spontaan een tomaat opkomen. Zo hadden we vorig jaar op wel 10 plekken tomaten 'wild' staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad duidelijk een tomaat!Ja dat kan spontaan,ik ben jaren terug opgeschrikt toen ik alleen thuis was s avonds door een bons tegen het raam,Daags daarna bleek dat ze er een tomaat tegenaan hadden gegooid.
Het jaars daarna groeide er een tomatenplant,waaraan ook lekkere tomaten groeiden!Sukses ermee!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo heeft ieder nadeel zijn voordeel!
ja hoor dit is en tomatenplant, even ter verduidelijking....
vorig jaar, en misschien zelfs het jaar er nog eens voor heeft daar één of meerdere tomatenplanten gestaan, het zaad van die planten heeft zich in de bodem ingezaaid en zo komt het dat je dit jaar opnieuw een tomatenplant in je tuin staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
ja, ik volg het antwoord van Jelle, met nog wat verdere uitleg van het hoe