Welke plant/onkruid is dit, met kleine witte bloemetjes?

Deze plant is naar boven gekomen waarsdchijnlijk door de nieuwe aarde die de tuinman heeft gestort. Maar wat is het voor een plant/onkruid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal makkelijker zijn om dit te beantwoorden als je er een foto bij doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto's deden het niet, maar nu inmiddels wel dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt me een nachtschade-soort, maar welke... even verder zoeken

Het beste antwoord

Het lijkt erg veel op Zwarte Nachtschade (Solanum nigrum).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Oeps, je was me net voor! Ik denk dat we dan in de goede richting zitten. ff wachten wat Ed zegt.:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ik zie het :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt voor het antwoord. Lijkt me inderdaad de zwarte nachtschade.

Andere antwoorden (1)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_nachtschade

Hij ziet eruit als de "Solanum Nigra", de zwarte nachtschade.
Op jouw foto zien de stengels er ook behaard en donker uit en dit is een kenmerk daarvan.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, maar (eindelijk een kans om mijn Latijn eens te laten zien, haha) Solanum Nigra is niet de goede woordcombinatie.
Het zou of Solanum Nigrum (onzijdig enkelvoud) of Solana Nigra (onzijdig meervoud) moeten zijn.
Haha maar dat is maar een klein verschil en ook niet echt belangrijk dus een plus!
amc
12 jaar geleden
Ik zie de fout, bedankt. Heb je vergeten te plussen, dus bij deze.:)+1