Waarom groeit mijn zonnebloem naar de muur toe.?

zonnebloem

Toegevoegd na 1 uur:
De zonnebloem staat pal in de zon de hele dag van 5 uur tot 19.00 uur. geen truc of zo maar waar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Een zonnebloem is een heliotropische plant.
Zo lang als ie groeit keert de bloem zich naar de kant
waarvan het meeste licht komt.
Laat dat in jouw geval nou de muur zijn!
Het licht dat op de muur valt is de lichtste plek in de omgeving van de bloem.

Toegevoegd na 6 uur:
Bij nader inzien: Volgroeide zonnebloemen draaien zich niet meer naar de zon. Ik denk dat het zo zit....
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat antwoordman heel dicht in de buurt zit met zijn antwoord, de bloemen van deze plant draaien altijd naar het meeste licht.
Op je foto echter staat de bloem wel in de zon.
2 dingen zijn nu mogelijk.
Of de foto is een truc.
Of de bloem stond eerst in de schaduw en is daarbij naar de muur gedraaid waar wel de zon op stond en waardoor daar even het meeste licht vandaan kwam.
Daarna kwam de bloem alsnog in de zon en kon niet snel genoeg omdraaien en ,keek, nog naar de muur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Volwassen zonnebloemen draaien toch niet meer?
Ik denk dat daar de kneep zit...
Hij groeit naar het licht toe en waarsch. is daar het meeste licht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bloem staat in de zon?
AWM
14 jaar geleden
Op het moment van de foto wel. Maar dat moet een kort gedeelte van de dag zijn, anders had ie zijn kopje wel gedraaid.
Ik denk dat de bloem naar de warmte toegroeit en niet naar het licht. Door de zon warm de muur op, en als de zon onder is komt er nog lang warmte van de muur. De bloem voelt dat en draait zich naar de muur.