Wanneer worden mijn dikkopjes kikker?

Beste,

Ik heb dikkopjes, maar er komen maar geen pootjes aan.
Ik heb er kleine en grote, zwarte en groenere, ronde (ovaal) en "met al meer een kikker-vorm-lijfje", maar allemaal zonder pootjes. Een vriend heeft er enkele mee genomen en gewoon in een emmer gedaan en deze zijn al kikker geworden!
Ik heb m'n water laten testen en dat was perfect in orde. Wel zat ik met zweefalgen. Dat is met "Crystal" van het merk Sera verwijderd. Daar kan dat toch niet aan liggen? Dat is een product speciaal gemaakt voor vijvers. Het gaat hier over dikkopjes van de bruine kikker.

Denk je dat dit nog goed komt, of zijn ze dikkop voor het leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.5K

Het beste antwoord

Per legsel van slechts een vrouwtjes bruine kikker worden er ongelooflijk veel kikkervisjes geboren en dat is niet voor niets, omdat de meeste toch geen kikker worden.
Een kikkervisje moet de hele dag kunnen eten om lekker vol en rond te worden.
Lukt dat niet helemaal, dan maakt hij de metamorfose niet mee en gaat uiteindelijk dood, echter de dode kikkervisjes is nu voedsel voor de overblijvers geworden, waardoor die ineens wel nog de kans krijgen een kikkertje te worden.
De zweefalgjes die jij zo braaf hebt bestreden, is een van het belangrijkste voedsel voor kikkervisjes, vooral van de bruine kikker!!!
Je hebt dus hun voedsel gedood met die Crystal.
In tegenstelling tot de groene kikkervisjes die kunnen overwinteren, kunnen de bruine dit niet.
Om ze nu te helpen, gooi wat slablaadjes in het water, als deze gaan rotten is dat voedsel en ook af en toe drijvend visvoer, ook daar eten ze van
Ook water testen voor deze kikkervisjes heeft geen enkele zijn, het zijn immers geen vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dikkopjes worden kikker als ze voldoende gewicht toegenomen hebben. Dat wordt bepaald door de hoeveelheid eten die ze beschikbaar hebben en de warmte van het water: Is het water erg koud, dan gaat het langzamer. (Is het water te warm, dan gaan ze dood ..). In sommige gevallen groeien de dikkopjes niet genoeg om in het jaar van geboorte naar kikker te transformeren, en doen ze dat pas het tweede jaar. 'super dikkopjes' zijn het gevolg. Je hoeft je geen zorgen te maken, ze worden wel kikker, alleen duurt het bij jou wat langer.