Hoe kan je het beste je aardbeienplant beschermen tegen vogels?

Ik heb last van Merels die mijn aardbeien opeten, wat kan ik hiertegen doen? Want m'n plant heeft wel gewoon zon nodig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Antwoorden (5)

Een net erover heen leggen met kleine gaatjes erin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat draad boven de planten spannen met reepjes aluminiumfolie daaraan bevestigd, helpt weleens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dat hele dunne gaas eroverheen spannen. Met een PVC-buis kun je een boog maken, aan beide uiteinden zo'n boog, en nog een paar in de midden (het ligt eraan hoe lang de tuin is), en dan gaas eroverheen spannen. Vastmaken kan niet echt, dus is stenen op het gaas leggen een goede oplossing, dan kun je er immers ook zo weer bij als je de aardbeien gaat plukken. Ik ben hier van een tuin die maximaal 2,5 meter breed is uitgegaan, als hij breder is dan kun je ook met gaas doen, maar dan met een andere constructie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er een net overheen leggen, wel een net met gaatjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verpoot je plant in een hangpot. ( hanging basket) En hang m daarna aan een haak of aan een lijn ( waslijn)
Een merel kan namelijk niet vliegen en eten tegelijk en omdat een hangpot gaat wiebelen als hij boven op je plant wil landen zal hij daarvan schrikken en weer weg vliegen.( t is tenslotte geen koolmeesje) Helaas weet ik uit ervaring dat een merel verstrikt kan raken in een net omdat hij toch perse die aardbei wil en hij is zelfs zo slim om door het net heen te pikken. ( niet te geloven haast maar dat kunnen ze! )