Ik heb een aardbeienplantje in de tuin staan, maar steeds als ik even kom kijken, zie ik een vogel mijn aardbeien eten, wat moet ik nu doen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik wil graag heel veel antwoorden.
Kijk ook bij mijn andere vragen a.u.b.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6.1K
Kimath
12 jaar geleden
waarom smeek je om antwoorden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg niet dat je MOET antwoorden.

Het beste antwoord

Plankjes eromheen zetten en kippengaas erover (als dakje).
Werkt hier prima.
Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

een netje over je plantje

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het als dierenvriend ten top, natuurlijk wel over de vogelvriendelijke netten. Als een vogel duidelijk kan zien dat er een net gespannen is, zal die er bijna nooit invliegen, het zelfde effect als stickers op een geluidswal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hadden eerst ook een net over de aardbeien, maar toen was ik steeds bezig om zielige vogels uit de netten te bevrijden. Het idee van het kippengaas erover, is beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doelde op de blauwe koepel netten, strak gespannen gaat dit (bijna) altijd goed hoor. de groene netten van eerder veroorzaken idd veel onnodig vogelleed! een + van mij voor het opmerken
Het zal vast niet je bedoeling zijn geweest om dat aardbeien plantje te kopen voor de vogels. Maar goed vogels vinden dat nou eenmaal lekker dus wat je er ook overheen spant of legt, ze blijven hoe dan ook proberen om je aardbeien te eten. Je zou kunnen proberen om je aardbeien plant in een hangpot te poten. Een aardbeien plant transformeert dan in een soort van hangplant hij maakt zijn ranken dan langer en daar onderaan komen dan de aardbeien te hangen omdat ze nogal zwaar zijn. Je hangt dan je hangpot met plantje aan een haak of aan de waslijn en de vogel zal dan heel lastig bij de aarbei kunnen komen omdat hij geen hou vast meer heeft.
Hij kan niet meer met zijn poten op de grond steunen. Omdat die plant immers volledig van de grond af is. Dat maakt zo,n lekkere rode aardbei al een heel stuk minder aantrekkelijk voor de vogel. Deze methode werkt prima. Ik werk bij een tuincentrum en ik verkoop de aardbeienplanten eigenlijk altijd in hangpotten. Maar als ik zelf een aardbeien plantje in mijn tuin heb staan gewoon in de volle grond dan moet ik bekennen dat ik de vogels gewoon hun gang laat gaan met die aardbeien en ik koop zelf de aardbeien gewoon bij de groenteboer.( maar das meer omdat ik te lam ben om de aardbeien die goed zijn ,eraf te plukken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vogels hoeven echt niet op de grond te staan om te eten. Hoe doen ze dat dan met al die vetbolletjes die mensen 's winters voor ze ophangen? En ook die verkopen ze vast wel bij jouw tuincentrum ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn de mezen. mezen eten geen aardbeien merels wel en merels gaan niet aan een vetbol of onder aan een pot hangen omdat daar de bouw van hun poten niet naar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
een bordje erbij zetten met : verboden mijn aarbeien op te eten, werkt soms, beter werkt een lintje kopen bij bv welkoop tegen vogels, dit lintje maakt geluid in de wind en jaagt daarmee de vogels weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
over De eerste tip zal ik maar net doen of ik die niet gelezen heb, maar de 2e tip is een goed bedoelde tip, die toch wel eens fout zou kunnen uit pakken. zo'n lintje kan wel degelijk een dier strikken, of een vogel zou het kunnen inslikken......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kon nog wel eens meevallen, het lint moet strak gespannen worden, dus inslikken word moeilijk, en erin gestrikt worden lijkt mij ook lastig, de meeste beesten hebben wel het besef om niet in een lint wat trilt en geluid maakt te gaan rommelen, ze blijven er meestal ver uit de buurt
Gooi een net over de meeste aardbeien en laat ook wat planten vrij voor de vogels. Zo is iedereen tevreden.

Toegevoegd na 21 uur:
Een optie is ook nog de aardbeien iets vroeger plukken voordat ze helemaal rijp zijn. Laat ze dan rijpen binnenshuis bijv. in een schaal.
Vogels houden niet zo van aardbeien die niet helemaal rijp zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van dat hele dunne gaas eroverheen spannen. Met een PVC-buis kun je een boog maken, aan beide uiteinden zo’n boog, en nog een paar in de midden (het ligt eraan hoe lang de tuin is), en dan gaas eroverheen spannen. Vastmaken kan niet echt, dus is stenen op het gaas leggen een goede oplossing, dan kun je er immers ook zo weer bij als je de aardbeien gaat plukken. Ik ben hier van een tuin die maximaal 2,5 meter breed is uitgegaan, als hij breder is dan kun je ook met gaas doen, maar dan met een andere constructie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf heb ook aardbeien in de tuin en de vogels zijn er idd gek op dus wat doe ik

die beestjes moeten toch ook eten ,,,, nietwaar

van een paar plantjes laat ik ze eten en de rest zet ik stokjes bij en daar maak ik stroken aan van zilverfolie , die rammelen dan zo lekker in de wind en daar blijven ze dan wel bij weg

een andere optie is

stokjes om het plantje en er onzichtbaar draad omheen , overheen spannen, visdraad bvb

hier werkt het prima