Kan vogel wietplantjes als eetbaar eten?

5 wietplantjes in mijn tuin zijn alles stuk. Jonge wietplantjes was pas paar weken jaar oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, ik kan niet gesnoept van jonge wietplantjes.

Antwoorden (5)

Een paar weken of een paar jaar? Dat is nogal een verschil hoor. Kijk eens of je een paar slakken ziet die high zijn. Niet meteen de vogels de schuld geven hè.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, paar weken oud. Kleine plantjes dat kan soort dier wel eten. Maar die wietplantjes? In mijn ogen zag ik dat iemand of vogel mogelijk had gedaan. Takken bladen zijn verwijderd. De rest over... Al geef ik niet meteen de vogel de schuld. daarom vraag ik hier opmerking of dat vogel ook kan eten. Als vogel gedaan had werd ze vast high.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen ook rupsen zijn die je wiet opeten. Zie je niks raar kronkelen? Mieren snijden blad in stukken en nemen het mee naar hun nest. Als zij schuldig zijn zal het daar wel een uitgelaten bende zijn ;-)
slakken zijn in mijn ervaring niet zo wild van wietplantjes, dus het kunnen best vogels zijn geweest.
mjn katten snoepen ook met graagte van de wiet.
wat je het beste kan doen bij heel jonge plantjes, is een frisdrankfles dwars doorsnijden, en de bodem omgekeerd er overheen zetten.
zo maak je een mini-kasje wat de plantjes bescherming biedt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ , wat een goeie tip Rieneke. En dat kan je met andere plantjes ook doen. Maar wordt het niet te heet in het kasje als de zon erop staat?
Rieneke1
12 jaar geleden
nee, dat valt best mee, ook omdat je dit in het voorjaar toepast.
tegen de zomer zijn de plantjes te groot geworden.
natuurlijk wel voldoende vochtig houden.
Mogelijk doen de mussen dat een andere soort vogel kan ik niet bedenken, oh ja, misschien houtduiven, daar heb ik in mijn groente tuin soms ook last van.
Zou er een stukje gaas om heen zetten tot 1 m hoog.
Zijn het de mussen, dan enkele stokjes in de grond rondom de plantjes en zwart garen spannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mosterd insmeren. Doe ik ook altijd, in verband met mijn konijn. De geur van mosterd zorgt ervoor dat de meeste dieren het niet meer opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste heb ik in de achtertuin een grote familie van het vogelsoort de mus. Had altijd gedacht dat de mus was uitgestorven. Heb niets op die beestjes want in de winter hang ik voedsel voor hun op. Drie dagen geleden heb ik de vrouwlijke cannabis plant in grotere potten gedaan en zag met het uur dat ze in volume waren afgenomen. Ze zagen er iel uit. Nader beken viel mij op dat ik veel stengeltjes zag waar geen bladeren aanzaten. In de pot zag ik ook geen bladeren op de grond liggen. Ik vroeg me af hoe dit mogelijk kon zijn. Maar vandaag in de vroege ochtend liep ik vanuit de keuken naar de woonkamer vanwaar ik in de thuin kan kijken en zag de dieven, ze waren met een stuk of 10, zich kostelijk aan het vermaken waren met het opeten van de bladeren. DE MUS DUS. Ik heb in het begin ermee moeten lachen want ik zag ze met z´n allen bij de buren boven op het dak zitten. Daarna dacht ik ik hoop dat jullie nu zo stoned zijn als een garnaal en voor de rest van de dag stront ziek zij. ZO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
haha wat een leuk verhaal :)
maar stoned gaan ze niet worden hoor, de toppen laten ze met rust.