Is het mogelijk om mijn cactus snoeien?

Mijn cactus heeft een rare vorm, er steken namelijk 3 hele lange stengels uit de plant en er zijn er nog 2 op komst. Eigenlijk wil ik hier vanaf. Kan ik deze snoeien en zo ja hoe?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wilde al een foto plaatsen maar de uploader deed gek. Hier de foto. http://imageshack.us/photo/my-images/829/p5180045.jpg/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Het beste antwoord

Ja dat is een grappige foto, ik weet wel hoe dat komt, je hebt een geënte cactus, d.w.z. dat er op een snelgroeiende cactus, een ander soort op geënt is, de drie lange slierten is dus de onderstam ( wilde) van je cactus.
Snij ze er maar af met een goed scherp mes en dan zo dicht mogelijk op de stam waar hij uit groeit.
Er zullen er wel meer komen, dus even bij houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die stengels, zijn dat geen lange stelen waar bloemen aankomen? Kan het zonder plaatje niet beoordelen. Maar als het je stoort, knip ze eraf. Er gaat anders veel van de voeding naar toe dat kan de cactus weer voor zichzelf gebruiken.

Toegevoegd na 26 minuten:
Kun je hem niet in een hanging basket plaatsen? Dan zie je het minder goeie midden niet meer en de lange stelen hebben de ruimte.
Ik had een andere cactus in mijn gedachten, bij je eerste beschrijving.

Niet knippen. Dit is het model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn wel heel anders dan de rest van de plant... Dus misschien heeft Bestevaer wel gelijk heeft dat het bloemstengels zijn. Ik zou even afwachten. Misschien wordt het wel heel leuk! :o) Maar als het nergens op lijkt, kan je ze er af snijden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn ECHT geen bloemen, het is gewoon een andere vorm van een cactus (eigenlijk hoe ik deze cactus ken, die mooie ronde stompjes vind ik wat apart).

Toen ik de foto nog niet had gezien dacht ik dat het mogelijk uitlopers waren die te weinig licht hadden en daarom doorschoten maar dat is het echt niet.

Volgens mij hoort deze cactus zo maar je kunt ze best wegsnijden, dat overleeft hij wel, houdt er alleen rekening mee dat alles wat nieuw uitloopt ook zo is.

Je kunt evt ook proberen het "af te breken" door voorzichtig te draaien en dan kun je kijken of je het apart kunt planten