Kent er iemand een afdoend middel ter bestrijding van heermoes (akkerpaardestaart)?

Ik probeerde al met;
Glyfall, Roundup Ultra, Roundup Max, Luoxyl 480, Mutan.
Niets helpt, ik krijg elk jaar meer van dat onkruid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
11.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoonmaakazijn helpt bij mij helaas niet. Wel tegen ander onkruid maar niet tegen heermoes.

Het beste antwoord

het beste middel is MCPA wel gif, maar het werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn buren sparen het, en ik krijg het door de schutting heen. Het enige wat helpt is een fles azijn halen van 29 ct en er een halve liter overheen gooien. Binnen 1 a 2 dagen is het dood. Geldt ook voor al het andere onkruid tussen de tegels in. Wel doen bij droog weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoonmaakazijn gebruik ik ook ter bestrijding van paardestaart. Maar het kost veel azijn als er veel heermoes groeit. Lukt alleen bij aanhoudend droog weer en herhaal het diverse keren. Heermoes heeft een wortelstok en is dus niet zomaar verdwenen.

Toegevoegd na 53 minuten:
bedoel je dit soort? Vreselijk onkruid, als je het wil lostrekken, breek het af. Breekt haar van een paardenstaart ook snel af?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 500 m2 tuin hebt werkt dit niet maar mijn tuin stond vol zevenblad. Elke week alle groen eraftrekken heeft gemaakt dat ik de strijd na ca 4 jaar had gewonnen.

In het begin heb ik geprobeerd het met wortel en al uit te graven maar als er ook maar een viezeltje wortels blijft zitten komt het weer terug (daarom is het ook onkruid, je dure plant gaat dood als zijn wortels beschadigen).

Ik heb er voor gezorgd dat ze zich dood hebben gegroeid. Ik kan me voorstellen dat dit bij jou ook zou helpen maar het is bewerkelijk. Ik heb nu een een paar keer per jaar een enkel sprietje (dat ik er dan gelijk uitruk).

Als roundup niet werkt ben je wel zuur hoor, dan helpt vrees ik niks van die sproeimiddelen