Moet een red robin op stam een grote paal erbij hebben ?

Wij hebben een red Robin op stam in de voortuin staan. De stam is ongeveer 2 vingers dik / breed. We hebben er een dikke bamboe stok erbij staan is dat voldoende ? Of zou er nog een houten paal naast moeten? Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

deze kleine boom is zomer en winter groen en vooral in de winter bij storm kan hij erg veel wind vangen, dus zou ik er wel een paal bij zetten.
Indien een boom als maar heen en weer gaat, kan hij los komen in de grond en kan er zelfs aan dood gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij niet op een plaats staat waar het regelmatig hard waait (houd deze niet van) dus niet in de tuin waar veel wind langs komt.Dan kan je met een bamboestok een eind komen.Vertrouw je het niet zet er dan aan de andere kant van de stam er nog een bij.Maar hij mag niet pal in de wind staan dan help zelfs een paal niet .