Hoe duivelsstok verwijderen?

Ik heb 7 jaar geleden een klein boompje geplant maar nu heb ik de boom verwijderd, de meeste wortels ook, maar die zitten door heel de tuin, weet iemand hoe ik deze kan doden - of vernietigen, ze blijven maar opkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Antwoorden (3)

Dood spuiten met onkruid verdelger. Sterke dosering. Anders geeft het niet en zit je nog vele jaren met opkomende takken uit de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De duivelswandelstok groeit onder de grond als hij ouder wordt, met dikke horizontaal groeiende wortels.
trek je een uitloper uit de grond, dan blijft er een stukje van deze wortelstok aan zitten, draai je hem om, dan heb je een wandelstok, wel met stekels er aan natuurlijk, daarom de naam duivelswandelstok.
Maar met een goede spa, graaf je vrij makkelijk deze horizontale wortels op, incl. de uitlopers.
Wel even vol houden, vaak zitten ze ook onder de bestrating.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of met een riek.
Je zal ze toch uitmoeten graven anders blijven ze steeds weer opkomen.Het is net een soort bamboe tenminste het wortelstelsel .Dus wil je ervan af uitgraven! Gif helpt niet.