Krijg je echt zoetere aardbeien als je de plant water geeft met suiker erin opgelost?

Heb dit eens ergens gehoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Antwoorden (4)

Ik heb een volkstuin maar heb dit nog nooit gehoord. De plant neemt voedsel op vanuit de bodem dus in theorie zal de gehele plant zelf ietsje zoeter moeten worden, maar dat zal bijna te verwaarlozen zijn, zoetere vruchten krijg je door de zon, goede aarde en bijv. extra zuivere CO2 in de kas. Met toevoeging van suiker in de grond verhoog je de kans ook nog eens op schimmelvorming, lijkt mij geen goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Dit is onzin.
De plant maakt zelf zuikers aan. Het is niet zo dat de planten massief suikers opnemen uit de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fabeltje. Gewoon water of regenwater. Daar zijn door de eeuwen heen de aardbeien al lekker door gegroeid met een goede smaak. (nagevraagd bij een buurman die tuinder is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.i. krijg je alleen zoete aarde om de plant heen en zal de plant deze suikers niet opnemen. Ze maakt n.l. haar eigen suiker aan.