kan een roze struik groeien en bloeie zonder zon

heb geen zonlicht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

planten kunnen allen groeien met licht. Dit kan zonlicht zijn, of speciale lampenm die zonlicht imiteren. Gewone gloei / spaar lampen zijn niet geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe meer zon hoe beter. rozen hebben minimaal 4 uur zon per dag nodig. het is dus niet aan te raden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan gaat ie kwijnen, zal niet goed groeien, snel last krijgen van ongedierte en ziektes en zal zeker niet bloeien.
Als je perse een roos wilt, kies dan een roos die speciaal voor binnen is (laat je adviseren bij het tuincentrum), en zoek voor buiten een struik of ander groen uit dat het goed doet in de schaduw.