Als ik in het gras ga zitten, maak ik dan veel insecten dood?

Als ik op een zonnige dag met een dekentje op een grasveld ga zitten, maak ik dan veel insecten dood die toevallig op de plek zaten die ik als mijn zitplaats bedacht had? Of wordt je lichaamsgewicht zodanig verdeeld dat ze er gewoon onderuit kunnen kruipen?
Ik hoop het laatste, want als ik heerlijk in het zonnetje buiten wil gaan zitten (soms ga ik ook lekker buiten zitten mediteren), is het niet mijn bedoeling daarmee een slachting aan te richten. Of wat zou ik er anders tegen kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar insecten meer of minder maakt niet uit hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik wil toch graag proberen te vermijden andere wezens te doden. Gezien de antwoorden valt het waarschijnlijk wel mee, gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een hele lieve vraag.

Het beste antwoord

Vliegende insecten zoals bijen, wespen, zweegvliegen, vliegen, muggen , vlinders e.d. zien je aankomen dus vliegen weg.
Andere kruipertjes zoals torretjes, kevers, duizendpoten, wormen, larfjes, pissebedden e.d. kunnen wel een stootje hebben en overleven je dekentje en meditatie heus wel.
Nog kleinere diertjes zoals bacteriën, kan je gerust op gaan staan, ook die kunnen er tegen.
Dus dan maar zonder schuldgevoel mediteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Dat voelt inderdaad een stuk rustiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat hier al een hele tijd mee, en had eigenlijk niet verwacht dat het zo weinig kwaad zou kunnen. Ik ben helemaal gerustgesteld. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Insecten zien je van ver aankomen en vermijden je vast wel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij je middenin een mierenhoop gaat zitten richt je geen slachting aan, maar de mieren weten je heus wel gauw duidelijk te maken dat je de verkeerde plek hebt gekozen.