ik wil mijn magnolija van tuin in pot zeten..kan dat? en wanneer zou ik dat kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Dat kan nu maar zorg dan wel voor een ruime pot want de wortels zijn heel broos.
Zorg voor een wat zurige grond, bv. grond voor heideplanten of maak het zelf zuur door er veel eikenboomblad doorheen te mengen.
Zet hem niet in de wind maar op een beschutte plek.
Veel succes ermee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Toch is het, het beste om hem in de volle grond te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben je nu zeker te laat mee, een magnolia is toch al een moeilijk struik/ boom om te planten en dan over zetten in een pot, met het overplanten verliest de struik veel wortels en die overblijven moet je dan in een pot proppen, nee dat wordt niets!
Je vertelt trouwens niet, hoe groot hij is, misschien staat hij pas een jaar in je tuin, dan heb je nog wel kans van slagen, anders echt niet.