hou kun je het beste zuurstof planten weg halen

wij hebben een natuur vijver /zwem vijver maar we hebben verschrikkelijke last van zuur tof planten ?

er zitten ook vissen in

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

gewoon met een hark de planten eruit trekken.
Als je folie in je vijver hebt wel opletten voor de folie maar je schrijft natuurvijver dus dat zal wel niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je blote voeten de vijver in stappen en dan gewoon weg knippen wat je niet hebben wilt.
Of voorzichtig met wortel en al er uit trekken.

Laat wel genoeg staan voor de vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat er vissen in zitten, die eten allerlei insecten op en poepen in het water waardoor de zuurstofplanten harder groeien, tevens eten de vissen allerlei diertjes op die in het water thuis horen en daar een functie hebben.
Dus eigenlijk heb je veel zuurstofplanten door je vissen,
maar deze planten houden wel je water helder en gezond, dus kan je deze niet missen.
Nu even welke zuurstofplanten je nu hebt?
Het meest voorkomende hoornblad, groeit nog niet en ligt op de bodem.
Bijna zeker het je een soort vederkruid ( kransvederkruid)
Deze begint al in maart met groeien.
Maar dit soort heeft een vervelende eigenschap, het ontkalkt het water, waardoor je water te zacht wordt en dat is weer slecht voor andere zuurstofplanten en dat is weer gunstig voor algengroei.
Is het inderdaad kransvederkruid, haal dan twee-derde eruit, anders krijg je grote problemen.
Je zal zien , nou meer ruiken, dat het onderaan al gaat rotten, het stinkt.
Misschien kan je beschrijven ( foto) hoe het er uit ziet.