heeft de olander genezende werking en kun je er mee bouwen?

heeft de oleander genezende werking en kun je er mee bouwen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Heel veel uiterst giftige planten zijn in een zeer sterke verdunning geneeskrachtig, ik slik momenteel een sterke verdunning van Dolle kervel, ook die is dodelijk giftig, net als de Oleander.
NOOIT ZELF WAT GAAN PROBEREN!!!
Zijn we straks een G.V.er kwijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oleander (Nerium Oleander):

Inhoud Bladeren; Stimuleert de hart circulatie, urinedrijvend

Dosering; Inwendig: 5-10 gr. met 1 kopje kokend water overgieten, 2 à 3 kopjes per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oleander is ERG giftig. Het eten van de bloemen, peulen of blaadjes kan zelfs bij lage dosering al dodelijk zijn voor kinderen.

Ga dus alsjeblieft niet zelf met oleander aan de slag, tenzij je uit bent op een giftig heksenbrouwsel.