De vlinderstichting weet het niet iemand van jullie wel? Welke vlinder maakt dit

Vorig jaar ook een nestje gehad niemand wist welke soort het was jullie wel.En anders een @ adres waar ik kan vragen welke het is BVB bedankt Mhofman

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie geen vlinder op het plaatje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt kleine rupsjes zie je wel zijn hele kleintjes.Misschien door de bouw van het nest een idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het nog een keer proberen als ik jou was Ik heb ook ooit een email na de vlinder stichting gestuurd met een foto van een vlinder en toen wisten ze het niet. Een maand later nog eens geprobeerd en ze wisten het opeens wel ;)

Het beste antwoord

Als de Vlinderstichting het niet weet zie ik het somber in... Probeer wel in de gaten te houden hoe de boel zich ontwikkelt en leg dat vast op foto's, misschien weten ze het over een tijdje wel (bijvoorbeeld omdat het een nieuwe soort is die inmiddels door iemand gedetermineerd is).
Een andere optie: de foto en beschrijving hier posten: http://www.tuinkrant.com/taxonomy/term/272
Als je er achter komt wil ik graag weten wat het is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de reactie,zal het bijhouden met foto per dag te nemen en als de rupsen wat groter zijn zal ik er een uithalen en deze @ misschien dan wat duidelijker.Hou je op de hoogte !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we kijken het nog even aan en zal weer foto sturen naar vlinderstichting.Als ik weet wat het is hoor je het!! Bedankt voor het meedenken. Groet Mhofman

Andere antwoorden (1)

is het niet de kindercrèche van de spinselmot?

Toegevoegd na 4 minuten:
of een soortgelijk motje. er zit een verdacht motje linksboven het bruine blad op de foto. het kijkt mij net even iets te onschuldig.

meerdere motjes van dit formaat hebben kinders die graag draden spinnen, en niet zelden blijft het bij 1 nestje (zie link)

Toegevoegd na 5 minuten:
motje zit links boven het middelste bruine blad op de foto (wakker blijven euca!!!)