Wat is dit voor struik of boom?

Toegevoegd na 5 minuten:
Tja, een beetje jammer dat de vraag drie keer voorbij gekomen is zonder de beloofde foto, maar gelukkig is de upload de laatste keer wel goed gegaan.

Wie weet de naam van dit prachtig bloeiende stukje natuur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me sowieso geen boom, eerder een heel klein struikje of een plant. De foto is te onduidelijk om er verder iets van te zeggen, daarvoor zou je heel duidelijk bloem plus blad moeten laten zien.

Het beste antwoord

Het is de japanse sierkers, of wel de Prunus serrulata.
Het is de meest voorkomende soort prunus met bloemen.
Hij is dit jaar erg vroeg in bloei.
Er bestaan nogal wat cultivars van, welke is op de foto niet te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Leuk te vermelden is, dat de andere struik op de foto, ook een prunus is, een wintergroene laurierkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje Ed voor je antwoord, en de leuke toevoeging!

Andere antwoorden (3)

De foto vind ik niet erg duidelijk en bloeit hij nu is het een struik of een vaste plant/bodembedekker? Kan dat niet goed zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Foto wel goed niet gekanteld ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Denk een Malus (sierappel) hoop dat je er wat aan hebt zijn erg veel soorten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de foto zou iets naar rechts gekanteld moeten worden. Het is best wel een boompje van formaat.
Het zou een prunus kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een amandelboompje/struik.