Hoe komen pissebedden aan hun naam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
11.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naatje in Zeeland heten het kelderzeugen.
Geen idee waarom dat is.
Wel een leuk woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ook leuk idd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, als je het hok van mijn konijn zou moeten schoonmaken zou je deze vraag niet stellen :)

Het beste antwoord

Ze komen aan hun naam, omdat ze naar urine ruiken.

"Pissebedden heten niet voor niets zo: veel ruwe pissebedden bij elkaar ruiken naar pis. Het teveel aan stikstof scheiden ze uit als ammoniak, vandaar."

Ik denk dat de volksverhaaltjes op Wikipedia gewoon niet kloppen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Men dacht dat pissebedden konden helpen bij problemen met plassen, vandaar waarschijnlijk de naam pissebed. De afweerstof die pissebedden produceren om zich te beschermen tegen vogels, spinnen, hooiwagens en duizendpoten zou bij mensen helpen tegen plasproblemen. Ook het eten van gemalen pissebedden zou heilzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De naam pissebed zou zijn ontstaan in vroeger tijden toen men geloofde dat het bedplassen van kinderen kon worden verholpen door gedroogde pissebedden te vermalen en in bed te strooien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar in de middeleeuwen schijnen deze beestjes ook gebruikt te zijn om het pissen te bevorderen.