Graag zou ik in de border die in 2delen bestaat wat groter planten willen. De boorden zijn in busses, de kleuren zijn Roze, wit en groen.

De border in gescheiden door een pad. Er staan Zonnehoed en hydrangea Annabelle,Hibiscus roze/wit en Paaslelie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (5)

De planten die jij noemt worden behoorlijk groot, dus ik zou er niet al te veel meer bij doen.

Je kunt nog wel wat bodembedekkers tussen doen en wat groenblijvende heesters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lavendel is ook mooi bij roze en wit.
Je vindt hem in verschillende hoogtes.
Hij is gemakkelijk te onderhouden en overwintert goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien staat er al veel in, als je wat grotere planten wilt kun je denken aan allerlei soorten op stam. Die zet je er tussen en geven de borders meer hoogte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben jaloers op zo'n border, mooi hoor.

ik ben zelf trouwens van VOL (in mijn tuin dan) dus ik zou er nog wel iets bijzetten. Ik vind zelf dat planten nooit vloeken dus ik ga meestal in een tuincentrum kijken op de tijd van het jaar dat het moet bloeien (eigenlijk net iets ervoor), op dat moment hebben ze nl de meeste keus van een plant.

Dus als je nu kijkt zie je heel veel planten die vooral in het voorjaar bloeien, ga je eind mei krijg je de planten die in de zomer bloeien enz. Dus als je in elk seizoen iets koopt hebt je bijna vanzelf ook elk seizoen iets bloeiends.

Dan kijk je of de bloemen en de blaadjes je aanstaan, check even of zon/schaduw klopt en of hij niet 5 meter hoog wordt en dan gewoon proberen. De meeste planten kunnen er uitstekend tegen als ze nog eens worden verplaatst (heb ik van een hovenier en pas ik nu zelf te pas en te onpas toe)
13 jaar geleden
Hydrangea Annabelle, wordt een flinke struik, reken maae een vierkante meter voor een plant.
Een Hybiscus wordt nog groter!!
Kan 2 meter hoog worden!!
Je kunt er Maagdenpalm onder zetten, de kleinbladige.
Deze is wintergroen en kan prima in de schaduw van de struikjes.
Verder kan ik totaal niet zien, waar dan de zonnehoed staat en wat er verders mogelijk is, maar de borders lijken al te vol!