Wat kan ik doen tegen de de vieze slakken in mijn tuin, ik word er misselijk van ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze ook niet opeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ga ik zekerrrrr niet doen maar blijkbaar zijn er mensen die ze lekker vinden :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slakken zijn helemaal niet vies maar uiterst nuttige dieren. Bedenk dat ze voorts tal van vogels, egels en kikkers/padden aantrekken die je tuin weer vrolijker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, jij hoef ze niet vies te vinden maar ik krijg al trillingen in mijn lichaam als ik aan slakken denk dus ik vind ze wel vies. Ik weet wel dat ze nuttige dieren zijn das een andere verhaal.

Het beste antwoord

escargo van ecostyle.
dit zijn slakkenkorrels waar alleen de slakken onder lijden.
veilig voor vogels, egels, en andere dieren.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! Hoef niet meer te antwoorden.
+

Andere antwoorden (10)

Waarschijnlijk komen ze af op de opkomende vaste planten zoals hostas. Er zijn verschillende slakkenkorrels te verkrijgen. Ecostyle en Bayer hebben de beste middelen. Bayer is prijstechnisch gezien goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier of gistrijke producten zullen de slak ongetwijfeld aantrekken.
Vul daarom een potje met gistrijk bier en graaf dit in tot aan de rand.
Vervolgens zal de slak willen drinken en in het potje of bekertje vallen, waardoor ze verdrinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wel een mooie dood. Het werkt echt, alleen moet je dan die vieze prut ergens weggooien.
wat bij mij heel goed helpt is zout strooien daar kunnen slakken niet zo goed tegen de slakken die zich al in je tuin bevinden gaan er dood van en de rest zal dan ook wel weg blijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg bakjes met slakkenkorrels neer,graaf ze een beetje in schuin zodat er geen regen in kan.Want als het geregend heeft zijn de korrels niet meer lekker voor slakken en is geen gezicht in de tuin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn moeder had er ook last van verleden jaar en wij hebben een schelpenpad aangelegd en ook bij de planten en bloemen gestrooid, want wat slakken niet fijn vinden is over gebroken schelpen heen moeten die zijn nogal scherp sindsdien hebben wij er nauwelijks tot niet meer last van gehad. dit is een natuurlijke manier en heel effectief
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cacaodoppen in de tuin helpen echt goed, Ook tegen onkruid. Klein laagje is genoeg.
Maar legmeel voor hennen (kippen)helpt zeer goed. Je strooit wat in de tuin en 's Morgen kan je dan zo de slakken oppakken en weggooien. Deze manieren zijn milieu vriendelijk. Om de slakken nu te laten verdrinken in bier.. jakkie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had toevallig muizen achter het huis. Ik had enkele plastic muizenvallen van Action gezet en ik had daar wat pindakaas in gesmeerd. En wat schetst mijn verbazing: ik heb voordat ik de muizen ging vangen eerst drie hele grote naaktslakken mee gevangen. Dus, proberen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste oplossing is te zorgen dat je ze niet meer vies vindt. Verdiep je in de slak, lees Wikipedia of een boek; praat erover met mensen; volg een slak in je tuin; geef hem of haar een naam; voer het diertje en probeer jezelf ervan te overtuigen dat slakken niet vies zijn. Zelfs het inschakelen van professionele hulp kan goedkoper en efficiënter zijn dan je hele leven achter de slakken aanzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wijze raad. Wellicht kan een paragnost of psycholoog uitkomst bieden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft in ieder geval niet te rennen als je erachteraan gaat :) Maar of je slakken nu mooi vindt of niet, ze vreten wel veel planten aan die dan naar de eh... eh...filistijnen gaan.
je moet op alle slakken zout leggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strooi een beetje zout over je tuin (of als je dat zielig vind heb je ook iets in een praxis ofzo)