Hoe krijg ik dunne bamboestokken diep in de grond?

Om sommige planten te geleiden wil ik er graag een of meer bamboestokken bij plaatsen. Hoe krijg ik deze diep (20-40 cm) in de grond? Door erop te duwen lukt het mij hooguit om ze 5-10 cm in de grond te krijgen, dieper lukt echt niet.

Ik heb wel een grondboor, maar die is voor brede palen bedoeld. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Het beste antwoord

Neem een stuk gasbuis, waterleiding- of cv buis. Even met de hamer tikken, eruit halen en dan de bamboestokken erin zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed;)" +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle antwoorden waren op zich nuttig, maar met deze manier krijg ik ze er toch het snelst in, bedankt!

Andere antwoorden (6)

een grondboor voor dunnere palen huren, of die brede grondboor gebruiken en meer grond terugstorten
13 jaar geleden
zachtjes tikken met een hamer? of misschien eerst een kuil graven, en de stok erin steken om vervolgens de aarde aan te stampen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het met aantikken niet wil (bamboe veert mee dus als je grond te hard is gaat het niet)

met een grondboor lukt het ook wel (als is het intensief werk!) gat draaien, stok erin, zand terug gooien en de tuinslang erop zodat het vast staat.

je kan ook een gat graven daar de stok in zetten, dichtgooien met zand en weer even de tuinslang erop zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een vent vragen die 'm wél dieper krijgt" was mijn antwoord, maar ik vind hem zó dubbelzinnig dat ik hem maar even veilig bij jou parkeer... :D waaaaahaaaaaaaa!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag 'm best melden hoor :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou nou nou zeg....! haha
amigo
13 jaar geleden
nou ik las duidelijk over jouw laatste zin heen.....
maar ja, de tip over de langere levensduur is hopelijk nog zinvol
Met de achterkant van een bezem(stok). Deze is wat steviger en kan je meer kracht op uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eerst een breekijzer de grond ingeslagen.
Daarna kwam ik in de Aldi een set boren tegen van bijna 1 meter lengte. Die waren 10 euro en nu gaat het helemaal fantastisch !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alternatief maak je toch een gat met die grondboor, zet de bamboestok erin en vult het gat af met zand. Goed water geven (een paar keer de eerste dagen) dat het inklinkt en dan staat hij ook heel stevig (en vergaat minder snel dan in de aarde)

bamboestokken in de grond "leven" maar vaak één seizoen en dan breken ze vaak af, precies op grondhoogte