Wat geeft het meeste draagvlak, fijn grint of grof grint?

Ik wil op mijn pad grint gaan leggen maar ik twijfel wat wijsheid is. Er gaan fietsen en kinderwagens overheen en ik heb geen zin om echt door het grint heen te moeten ploegen.

Toegevoegd na 24 minuten:
Voor de taalpuristen onder ons; grint of grind, it's all the same.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Het beste antwoord

Dag,
Je zou kunnen overwegen om gebruik te maken van splitplaat. Met deze kunststof plaat is het mogelijk om siergrind aan te leggen die “aanvoelt” als bestrating. Door de honingraat komt het grind vast te liggen. Aan de onderkant zijn de platen voorzien van
een waterdoorlatend antiworteldoek. Gevuld met fijn grind ontstaat een hecht oppervlak dat uitstekend begaanbaar is en blijft. Zonder sporen of kuilen en probleemloos in onderhoud.
Te verkrijgen per m2, en per strook bij de betere tuincentra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een hele goeie +1

Andere antwoorden (5)

Gezien je vraagstelling en omschrijving zou ik voor fijn grind gaan. Het voordeel van fijn grind is dat dit wat makkelijker in elkaar weg zakt, waardoor je een beter draagvlak krijgt. Bij grof grind heb je met fietsen erg weinig draagvermogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn grind! Alleen heeft het als nadeel dat het overal tussen gaat zitten, en persoonlijk vind ik grof grind mooier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even opletten met fijn grint. Katten denken vaak dat het de kattebak is. Je bent gewaarschuwd ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst zou ik een dikke laag(15cm. ) gebroken puin aanbrengen, deze aantrillen met een trilplaat.
Heb je dat niet, dan met de auto er overheen en telkens de sporen aanharken net zo lang det alles stevig en vlak is.Nu heb je een vaste ondergrond, waarop je maar een klein laagje grind nodig hebt.
Je bespaart zo erg veel grind, dat nogal duur is.
tevens kan je er erg goed over heen rijden en lopen, zonder in het grind weg te zakken.
Ik zou fijn grind nemen, loopt en rijdt veel beter.
Wordt het na enkele jaren wat dunner dan is er zo wat bij gestrooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wordt er met draagvlak bedoeld voorkeur? Of wat het minst snel in de ondergrond verdwijnt?
Grof grind heeft het meeste draagvlak. De z.g.n. biggels (fijn rond grind) die vaak op een boerenerf wordt toegepast is een tussen oplossing. En na het kluiteren (wekelijks aan harken) een lust voor het oog.