Ik heb mijn mooie pas gekochte hortensia teveel water gegeven waardoor hij slap is gaan hangen. Is er nog een manier om hem weer goed te krijgen?

Hij staat op het balkon en uiteraard heb ik hem geen water meer gegeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
14.9K

Het beste antwoord

Zet hem zo gauw mogelijk over in een andere pot met verse drogere potgrond, de kans dat hij dan verrot is het kleinst.
Wees daarna voorzichtig met water geven en snoei hem alleen wat terug als hij wat slechte takken heeft.
Een Hortensia kan wel tegen een stootje maar in nieuwe grond heeft hij de meeste kans om zo snel mogelijk lekker te herstellen.
Nog een tip, wil je mooie blauwe bloemen hebben en houden ga dan even naar het bos en haal wat eikenblad op. Doe dit door de aarde, een Hortensia doet het geweldig op wat verzuurde grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, van die eikenblaadjes wist ik niet, wel van roestige spijkers (hoewel die bij mij ook niet hielpen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, je leermoment van vandaag. Ik heb 70 Hortensia's en woon onder de eikenbomen, dus ervaring ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow! 70! ik heb er zo'n 15 en alleen een paar jonkies staan onder de eikeboom, dus bij mij nog even afwachten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel stekken maken, heb je er zo 70!
Maar het komt bij jou dus ook wel goed.

Andere antwoorden (4)

Zet hem op een beschutte plek en laat hem een tijdje met rust, dan komt hij wel weer bij.
Zet hem wel in een pot waar het water weg kan, anders gaat hij rotten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Hortensia's zijn erg sterk. Zorg ervoor dat het teveel aan water uit de pot kan lopen. Hij moet even bijkomen van die overvloedige regenbui. Als je hem later in de tuin gaat zetten, kan je hem een beetje snoeien en dan planten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet direct kan verpotten in droge potgrond, dan kun je hem het best op een omgekeerde schotel zetten.
Op die manier loopt het overtollige water uit de pot, zonder dat het in de schotel blijft staan en daarmee alsnog de wortels aantast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schotel is ook een goede tip +je
de bloempot op zijn kant leggen , zodat het water eruit kan lopen,
komt er na een dag geen druppel meer uit, kun je hem weer rechtop zetten