Welke niet alledaagse leiboom is snel groeiend, dik betakt en heeft geen horizontale wortels?

Ik bedoel iets anders dan de klassieke linde, plataan of beuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.9K

Het beste antwoord

Leibomen zijn eigenlijk gewone bomen, alleen zijn ze in een bepaalde vorm gekweekt.
Zeker de eerste jaren kunnen ze niet zonder palen en draden, om de vorm er in te houden.
Maar heel weinig bomen zijn soepel genoeg en geschikt om een leiboom van te kweken.
Van appel, peren en pruimen bestaan ook leibomen, maar die zijn niet zo groot/ hoog.
Wat wel zou gaan en wat flink groeit , dat is de krulwilg, maar dan zou je zelf de vorm er in moeten brengen, want als leiboom is deze wilg niet te koop, ook laat hij zich uitstekend buigen en snoeien, is dik betakt en heeft geen horizontale wortels.
Groeit op alle grondsoorten.
Goedkoop in aanschaf of zelf te stekken ( paastakken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goh Ed, jij hier?
wie had dát nu kunnen denken? :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwasindebuurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gesellieieieieieie!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alsof ie het ruikt hè ;-)

Andere antwoorden (1)

bomen die snel groeien hebben ook een snelgroeiend wortelstelsel. de boom wil namelijk stevig in de grond staan.

als de grond droog is kunnen de wortels wat dieper gaan (op zoek naar water) maar een boom die voldoet aan je beschrijving is er bij mijn weten niet.

misschien dat je wat aan de link hebt?

je kan ook wachten tot de tuin/natuur/bomen/kruiden/planten goeroe van GoeieVraag je vraag spot :)

Ed!!!! waar ben je???
(wedden dat het niet lang duurt?)

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) joehoe, Ed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Owowowow, nog geen half 9 en ik lig al in een deuk hahahahaha!!!
Zeer prettig begin van de dag Heksje, Thanx!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi no thanx :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor een uil!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, goede morgen Ed.
oehoe rijmt wel leuk op goeroe eigenlijk
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaaaaaaahahahhahahahahha!!!
Ook een erg leuk begin van de middag, ditte ;-)))))