Gras bij het sloot weggezakt. Hoe ophogen?

Bij de sloot heb ik een stuk gazon. Nu heb ik een kuil bij de schoeiing zitten. Nu moet ik dit z'n 5 centimeter ophogen. Hoe kan ik dit het beste doen zonder het gazon opnieuw in te zaaien? Of is dit toch echt nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (1)

Wat je kan doen is de graszode, waar het opgehoogd moet worden, lossteken. Vervolgens hoog je de plaats op met tuinaarde en plaats je de zode terug. Zode even goed aandrukken met bijvoorbeeld een riek. Daarna goed nat houden.

Als de plek maar 5 cm opgevuld hoeft te worden, kun je trouwens ook gewoon tuinaarde in de kuil gooien. Het gras komt er op den duur vanzelf weer doorheen, zonder dat je opnieuw hoeft in te zaaien. Uiteraard duurt het dan langer voordat het gras weer mooi is, dan wanneer je de zode lossteekt, zoals hierboven beschreven.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt. Ik denk dat ik voor optie twee ga. Dat is wat minder arbeidsintensief. Weetje toevallig ook waarom er zand over het gazon gestrooid word?