Kan ik een olijvenboom verplaatsen?

In mijn tuin staat een oude olijvenboom van ongeveer 25 jaar. Binnenkort ga ik verhuizen. Ik wil heel graag die olijvenboom meenemen. Maar ik vraag me af of dat wel mogelijk is en of het nog uitmaakt wanneer ik dat doe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3K

Het beste antwoord

Je kunt de boom verplanten, mits je er een flinke kluit aan laat zitten. Dus ruim uitsteken.
Enneh, 25 jaar voor een boom is niet oud, hoor.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb geen verstand van olijfbomen, maar aangezien je soms volwassen exemplaren bij het tuincentrum te koop ziet staan, denk ik dat het in principe moet kunnen. Ik zou wel van tevoren even aan een deskundige vragen hoe je dat het beste kunt aanpakken, want een nieuwe kost al gauw een paar honderd euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt, die staan in een grote bloembak. bij mij staat
hij gewoon in de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je 'm dus moeten uitgraven. ALs ik die grote bij het tuincentrum zie staan, dan denk ik dat die ook uitgegraven zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan wel, maar dat wordt nog een zware klus want je zal een flinke kluit moeten uitgraven. Voor het welzijn van de boom kan je dit het beste doen op een vochtige dag in het voorjaar, als de nachtvorst zo goed als weg is. De boom zal er wel een tik aan overhouden aankomend jaar.. maar je zal hier in Nederland waarschijnlijk toch niet echt smakelijk van oogsten, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat niet maar ik vind het gewoon een bijzonder mooie boom