hoe kan ik zo goedkoop mogelijk een houtgestookte buitensauna maken/kopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Goedkoop is relatief, wanneer je een buitensauna wil bouwen.
De basis, een houtgestookte saunakachel kost al gauw 500 tot 600 euro.
Op het hout kun en mag je niet bezuinigen vind ik. Redceder of Redwood hout is een vereiste en een minimale dikte van 40 mm is wel nodig.
Wil je het een stuk goedkoper kun je vuren of grenen nemen, maar die bezuiniging zou ik nooit toepassen omdat het de levensduur van je sauna bepaalt.
Ik heb zelf al vele jaren een buitensauna en die is nog steeds in prima staat.
Let er ook op dat je de ruimte afstemt op je behoefte. Het heeft geen nut een sauna te bouwen van 24 m3 als je hem maar met twee personen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt een zweethut maken, dat is niet zo moeilijk.