We hebben vandaag een border in de tuin opgeschoond en hebben nu dus weer een stukje onbeplante tuin.

Het is een klein stukje grond van 4 bij 1,5 meter en heeft vanaf zonsopkomst tot 11.00 uur zon.

Geen idee wat we hiermee gaan doen, hebben jullie tips?
Het mag kleurig en fleurig zijn of gewoon mooi groen.
Kunnen groeten of fruit hierin aarden?

Aanvulling n.a.v. het antwoord van vandenprinschgeenkwaad:

Het is een border en ligt aan de linkerzijkant van de tuin op vier tot acht meter vanaf deur van de tuinkamer.
Aan de rechterzijde van de tuin hebben we net zo'n border die naar tevredenheid is beplant.

De twee liggen ongeveer 5 meter van elkaar af.

De achterzijde is beschut door houtwerk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Groente en fruit wordt wel moeilijk, maar zwarte bessen, bramen, en frambozen doen het er wel.
Rabarber doet het ook prima, is ook nog een mooie plant.
Verders alle wintergroene heesters (Paar honderd)
Rhododendron catabiense lijkt me erg mooi, prachtige bloemen en s'winters mooi groen. groeien langzaam, hoef je de eerste 10 jaar niet te snoeien, plant ze wel in potgrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

moeilijk zo een beplantingadvies te geven; ligt het stukje midden in de tuin of langse een rand, heeft het een muur of schutting oid als achter- of zijkant?
Ligt het stukje achteraf of direct aan een looppad?
(schetsje zou welkom zijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kruiden is misschien een idee? Fruit is moeilijk..heeft echt zon nodig.. Heester en buxus gaan ook goed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
radijs is lekker en groeit op zo een stukje heel mooit, net als tomaaten. mmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor tomaten is er niet genoeg zon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawe hoor. ik heb een situatie met iets minder zon en perfecte tomaten.
ik merk aan je vraag dat je toch wil proberen om groente te planten, hier een aantal die toch wel schaduw verdragen.
rabarber (ook mooi om te zien) spinazie, radijs, andijvie, sla, stokbonen, tuinkers en aardappelen